Tags

, , ,

Ik heb het maar even nagekeken en zolang ik geen complete dossiers, advocatenconversaties en persoonlijke gegevens van medewerkers online zet, mag ik daadwerkelijk de wereld op de hoogte van houden. (Arnoud Engelfriet)

Op dit moment heb ik een aanzegging van BSR Incasso & Gerechtsdeurwaarders voor mijn neus liggen. De betrokken gerechtsdeurwaarder wilde beslag leggen op mijn onroerende goederen, maar heeft niemand aangetroffen. Thans laat ik hen geen andere mogelijkheid om op een nader te bepalen datum in het bijzijn van de Hulpofficier van Justitie en een slotenmaker, zich toegang tot mijn woning te verschaffen middels verbreking van de toegangsdeur, om alsnog beslag op mijn roerende zaken te leggen. Tenzij ik voor aanstaande woensdag de hele rekening betaal, of overga tot het treffen van een deugdelijke betalingsregeling.

Tja.

Ik heb nu al anderhalf jaar een maximaal loonbeslag, daarmee houd je het minimum om van te leven over. Ik ontving tot een week geleden 1079 euro per maand aan Ziektewetuitkering. Na allerlei informatie opgezocht te hebben en brieven gestuurd te hebben aan de beslaglegger Janssen en Janssen Gerechtsdeurwaarders uit Eindhoven, heb ik eindelijk een aanpassing, waardoor er nu het wettelijke minimum van 1148 euro wordt uitbetaald. Als je er niet zelf bovenop zit, zal de deurwaarder het ook absoluut niet aanpassen. Vanwege een akkefietje met de Belastingdienst worden mijn Toeslagen gekort en dat moet doorberekend worden in de beslagvrije voet.

Ik heb alle incassobureaus en gerechtsdeurwaarders al lang geleden van het maximale loonbeslag op de hoogte gesteld, dus wat BSR hier probeert heet  beslag als oneigenlijk drukmiddel. (Schuldinfo) Door te dreigen met boedelbeslag proberen ze de beslagvrije voet te omzeilen en me te dwingen nog meer af te betalen dan waar ik toe in staat ben zonder nog verder in de schulden weg te zakken.

Daarnaast heb ik ze al meerdere malen schriftelijk laten weten dat ik op mijn bankrekening alleen mijn uitkering en Toeslagen ontvang. Daar een bankbeslag op leggen is een verkapte vorm van loonbeslag en dat is op zijn minst een naaistreek. Mijn inboedel is ondertussen helemaal niets meer van over. De totale waarde bij verkoop zal de driehonderd euro niet overstijgen. Dat betekent dat het inboedelbeslag meer kost dan het oplevert en me dus alleen maar meer in de schulden brengt. Oftewel: het is buitenproportioneel.

Gezien het loonbeslag zal ik ook niets terug kunnen kopen, dus dat zit ik met mijn zoon op de kale grond droge boterhammen te eten. Het enige dat ze hoeven te laten staan is namelijk een maand eten, de bedden en beddengoed en de kleding die je aan hebt. Kortom: je hebt nog wel te eten, alleen geen koelkast, fornuis, bestek of borden.

Ook van die feiten weten alle gerechtsdeurwaarders al lang. Dat neemt niet weg dat ze nu toch tot beslag over zouden willen gaan. En zo groeit de schuldenlast weer een stukje aan.

